Klub Gier Przygodowych Twierdza istnieje od prawie dwudziestu lat i jest jednym z najstarszych, jeśli nie najstarszym, aktywnym Klubem w Warszawie. Od początku związany jest ze Staromiejskim Domem Kultury, którego klimatyczne i przytulne wnętrza dają schronienie i okazję do spotkań.

Początkowo Klub ukierunkowany był na gry RPG, a w jego salach grywano w AD&D, Warhammera, oraz inne tytuły, jakie zaprzątały uwagę graczy we wczesnych latach dziewięćdziesiątych. Z czasem spektrum gier zaczęło się poszerzać: na klubowych stołach pojawiły się karty do Magic: the Gathering i figurki do Warhammera 40000. Ich śladem przywędrowali nowi członkowie, a wraz z nimi siły i energia do pracy, skutkiem czego był konwent Magicon w Sulejówku.

Gry figurkowe i karciane zepchnęły RPG na bok i zajęły królewskie miejsce. Rozegraliśmy wiele kampanii w Necromundę, Mordheim, organizowaliśmy turnieje Infinity, Warhammera 40000, MiddleEarth: The Wizards oraz wielu innych gier, a klubowicze brali działa w opracowywaniu największego polskiego LARP-a: Orkonu. Cały czas poszerzał się krąg naszych znajomych, przez co nawiązaliśmy kontakty z Avangardą czy Dębową Tarczą.

Ostatnio jednak i gry figurkowe czy karciane musiały abdykować na rzecz planszówek, które od kilku lat niepodzielnie zaprzątają uwagę klubowiczów. Nasz szafa pęka w szwach, a różnorodność dostępnych tytułów przyprawia niekiedy o ból głowy. Z tego powodu zostaliśmy zaproszeni do organizowania gamesroomu na ZjaVie i Avangardzie.

Choć od lat rdzeń klubowiczów pozostaje ten sam, to sukcesywnie przybywa nam nowych twarzy. Jeżeli dość macie sobotniego lenistwa lub niedzielnej bezczynności, a najlepiej odpoczywa wam się nad planszą, obmyślając skomplikowane strategie lub rzucając kośćmi, zapraszamy serdecznie na pierwsze piętro Staromiejskiego Domu Kultury.

Reklamy